HTML

Tömören:

képregény, film, könyv - vélemény, ajánló - laikus

Friss topikok

  • Rorschach: Hát ez qrva jó kritika, a filmet nem láttam ugyan, de ezen mit röhögtem :D (2009.09.23. 13:20) I Am Omega
  • koimbra: Szép felsorolás. Az Evil Deadet mindenki élteti nekem egyáltalán nem jött be, a Jumper pedig rossz... (2008.03.25. 13:11) Film mustra
  • koimbra: Szeretem a hülye, groteszk képregényeket. Elolvasnám:) (2008.03.16. 11:16) The Goon - Rough Stuff
  • groundwalker: Majd írok egy jobbról is, ha lesz erőm! :D Új kedvenc. (2008.03.09. 20:21) Lobster Johnson: The Iron Prometheus
  • groundwalker: Na ez a Superman Festival nézős lesz nekem is, kösz az ajánlást! :D (2008.02.17. 20:20) Public Domain...

Címkék

Januári kultúrmocsok, csak röviden

2008.02.01. 19:38 groundwalker

Röviden kifejtem hogy mit ajánlok vagy mit nem, amikkel először 2008 januárjában ismerkedtem meg teljes valójában, esetleg újráztam. Filmek, könyvek és egy képregény. Elég keveset olvastam, viszont annál több filmet néztem. Nincs SPOILER.

Tehát januári kultúrmocsok, csak röviden

(Nem időrendi és értékbeli sorrendben.)

Ajánlom:

[REC] – 3/4

Horrorbuzi-e vagy? Akkor kötelező. Ha nem, akkor csak ajánlom. Kamerarángatós (kézikamerás mint a Blairwitch). Jobb mint az amcsi tucat horrorok.

Tótumfaktum (Factotum - 2005) – 3/4
Egy alkoholista író története. Érdekes volt, vicces is volt, tanulságos is. Csak nagyon steril.

Pán labirintusa (2006, r.: G. del Toro) – 4/5

Remek film. Az effektek furák, szaglanak a CGI-től, de ettől eltekintve fordulatos és izgalmas, rendkívül szomorú, érzékeny darab.

Donnie Darko – 4

Kissé túlértékelt, de jó film. Alapvetően 12 majomra emlékeztet vagy annak "a tinis változata", ez sem vidám film végülis de közel sem olyan hatásos mint a Pán labirintusa ilyen szempontból.

Kutyaszorítóban – 3/4
Tarantino film. Jóféle. Igazából lopott, ezért nem remake-nek kéne nevezni. Nagyon fasza soundtrack, nem túl pergős film – kissé lassú. Remek színészcsapat, Tarantino szerencsére keveset szerepel. A kirabolt filmet meg kéne néznem majd, ha megtalálom a címét. Azért nem tudom, hogy merem e ajánlani, nem tudom hova rakni. Nem Ponyvaregény, nem is Kill Bill, Nem is Jackie Brown valami más. De itt a szájtépés az alapja a filmnek, szóval végülis Tarantino rajongóknak.

Nem ajánlom:

Red Road –  2
Nem jött be, nagyon lassú és a főszereplőnő nem szimpatikus. Ilyen dogma film, szóval azoknak lehet bejön.

Balek-suli  (School for Scoundrels) – 2
Van benne Thornton, szégyelheti magát! Ben Stiller is van benne, tőle nem is vártunk mást. Nem túl emlékezetes darab, egy poént se tudok már felidézni ami megragadt volna.

Nagydumás kiscsajok (Uptown Girls) – 2
Főleg lányoknak ajánlom. Nekem sokszor már giccses volt és erőltetett, de azért egyszer-kétszer humoros.

Nem tudom:

Amerikai gengszter – 3
Egy idézet erejéig király: "You can't find the heart of anything... to stick the knife." Amúgy nem rossz, de mondjuk a Scarface-hoz mérve az. Egyébként a mai kínálathoz képest érdemes, de mondjuk nem bánom hogy nem moziban néztem.

Idegen nyelven láttam, magyar felirat nélkül – ezért nem tudom 100%-osan megítélni ezeket, így külön kategória

Ajánlom:

The Street Fighter - 4

Jó film, karakteres főszereplő, jó történet (nem világos teljesen, de élveztem). Kuriózum, különleges, véres, izgalmas és nagyon hangulatos. Martial-art kedvelőknek erősen ajánlott (alapvetően karate), keleti filmgeekeknek is, laikus akciófilm kedvelőknek (mint én) szintén. Kellemes meglepetés az amerikai filmeken szocializálódott agyamnak. Nem keverendő a Street Fighter videójáték filmadaptációval, ez teljesen más!!!

Cohen and Tate (1989) –3/4
Véletlenül (értsd: nem terveztem) TCM megnéztem. Az egyik főgenya mintha egy Terminator klón lenne (de nem robot, csak bolond). Komoly kezdés, komoly befejezés. Jórészt egy kocsival utaznak, egy elrabolt kis sráccal. Előtte szarrá lövik a családot meg a védőiket. Azt nem értettem kik ők és kiknek dolgoznak, meg hogy miért fontos a kölyök és a családja, de valószínűleg maffia – tanú és családja tematika, nem volt rossz.

Nem tudom:

Black Brigade – 2/3

Fekete Piszkos tizenkettő mondanivalóval és 7+1 emberrel (a plusz egy a fehér). Látványtalan, de „egzotikum” (itthon), témája jó. 3-ast adtam, rá mint TV film. Ez mondjuk lehet hiba volt, de most leszarom. Akkor lekötött. Itt írtam róla.
A film legálisan letölthető. Bárhonnét, bárhogyan! Többek között innét is.

Nem ajánlom:


I Am Omega (2007) – 1/2
Omega Man – I Am Legend koppintás. Nem jó, pedig lehetett volna jó is. Lehetett volna egy jó B film, de csak Zs lett. Jó zombimaszkok (jobbak mint az IAL-ban). De nem ajánlom, kivéve Mark Dacascos rajongóknak. Azoknak kötelező. Meg is érdemlik.

Újrázás:

Tökéletes katona - 4
Rohadt jó. Akciófilm rajongóknak kötelező. Sci-fi kedvelőknek ajánlom.

Robotzsaru – 5

Tökéletes akciófilm, sci-fiseknek, akció film buziknak egyaránt kötelező.

Idén januárban először kiolvasott könyv, képregény:

Chuck Palahniuk: Halálkultusz – 5
Jó volt, nem bírtam letenni. A hatása nem volt hosszútávú, úgy értem amíg olvastam addig baromira lekötött, de nem érzek ellenállhatatlan kényszert hogy beszerezzem a többi könyvét, pedig a legjobb írók azt érik el (nem mintha akkor beszerezném, de éreznék "kényszert" vagy legalábbis elkezdeném - mindegy). Harcosok klubja rajongóknak meg gondolom kötelező, de ettől függetlenül is azért ajánlom.

Ray Bradburry: Az öröm masinériái (antológia) – 3
Csalódás. Túldicsérték az írót, sokkal jobbra számítottam, a legtöbb novella nem tetszett. De az egyik nagyon, a T-rexesen nagyon jó volt. Nem ajánlom jó szívvel, biztos hogy van ennél jobb könyve is, (mást még nem olvastam tőle), és néhány novellában már érződik is, de ez még kiforratlan (ha jól tudom korai novellák).

Sarlós- Nemere: Acélcápa és A hegyormok közt nincs határkő – 4
Nemere István történetei, egy híres magyar képregényrajzoló által megrajzolva. A rég(ebb)i filmek kedvelőinek, Nemere rajongóknak kötelező. Kalandos, érdekes és magyar képregény kortörténeti darab. Ajánlom.

Szólj hozzá!

Címkék: film könyv képregény filmfika

A bejegyzés trackback címe:

https://groundwalker.blog.hu/api/trackback/id/tr53321362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása