HTML

Tömören:

képregény, film, könyv - vélemény, ajánló - laikus

Friss topikok

  • Rorschach: Hát ez qrva jó kritika, a filmet nem láttam ugyan, de ezen mit röhögtem :D (2009.09.23. 13:20) I Am Omega
  • koimbra: Szép felsorolás. Az Evil Deadet mindenki élteti nekem egyáltalán nem jött be, a Jumper pedig rossz... (2008.03.25. 13:11) Film mustra
  • koimbra: Szeretem a hülye, groteszk képregényeket. Elolvasnám:) (2008.03.16. 11:16) The Goon - Rough Stuff
  • groundwalker: Majd írok egy jobbról is, ha lesz erőm! :D Új kedvenc. (2008.03.09. 20:21) Lobster Johnson: The Iron Prometheus
  • groundwalker: Na ez a Superman Festival nézős lesz nekem is, kösz az ajánlást! :D (2008.02.17. 20:20) Public Domain...

Címkék

Film mustra

2008.03.25. 12:49 groundwalker

Néha lesz egy ilyen bejegyzés amikor összegyűlik egy filmes adag. Írok róluk néhány dolgot. Az értékelés változott, behódolva az imdb-nek. :D Szóval 1-10.
Na  itt most a címek (következetlenül hol a magyar, hol az angol, hol mindkettő) és utána a tovább mögött a véleményem róluk.

Magyar: Egyetleneim, A szerelem nem szégyen
A többi amerikai termék (előbb a nagy címek): Rambo IV, There will be blood (Vérző olaj), No Country for Oldmen, Gone baby gone, Jumper (jó ez nem nagy film, de friss), aztán The Man From Earth, A boy and his dog, A brazíliai fiúk, A fogoly (Lockdown), Füst és utoljára de nem utolsó sorban itt van még az Evil Dead.

Szóval katt a tovább mögé, nem leszek hosszú, csak röviden...
Egyetleneim

Kortárs magyar film, egy srácról szól, aki szórakozik a csajokkal, aztán összeszed egy másik hasonlóan furcsa lányt. Érdekes figurák, elfogadható kivitelezés. 7/10

Rambo IV

Véres, brutális, Rambo nagyon jól nyomja.  A történet majdnem nulla, én azért többet vártam volna Sly-tól. Ez amolyan véres pattogatott kukorica, és fáradtan a meló után a moziban megnézve nagyjából lekötött, szórakoztam rajta, de amúgy elég sovány. Mondom többet vártam. De legalább véres, aki arra szomjazik annak ajánlott, én épp arra szomjaztam szerencsére. Tényleg sokat számíthat a nosztalgia is. De így utólag nem vagyok elégedett: 6/10.

The Man from Earth

Ez a film kár, hogy nem könyv. Elgondolkodtató, kissé szentimentális. Valójában egy házban beszélgetnek az egész filmben! Bénán elhelyezett, sokszor rossz zenékkel, tv-s, sorozatos (fapados) hangulattal és látványosan megbicsakló színészekkel. A kivitelezés nem túl jó, de még így is elgondolkodtató, komolyan. 7/10, és azért ajánlom, de mondom, ez egy szoba néhány emberrel, ahogy beszélgetnek szóval nem mindenkinek…

Last house on the left (Szűzforrás)

Engem a zsarus részek szabályszerűen kitéptek a filmből (ezt nem érzem SPOILERNEK), és néha a párbeszédek is elég komikusak voltak (ezek gondolom direkt), de ennek ellenére vagy épp ezért, de hatásos film és tartalmas. Nekem ez 8/10. Ajánlom. Itt egy kritika.


A boy and his dog

Poszt nukleáris világban játszódik. Ez nálam plusz pont. Az hogy B filmes költségvetés meg hasonlók nem rontanak rajta, hiszen egy lepusztult világhoz csak egy sivatag kell, meg szeméttelep tartalma néhány düledező épülettel. A hangulat nem feltétlen a pénzen múlik, és itt megvan. SPOILER ON Egyedül talán a földalatti világ volt cinkes. SPOILER OFF Hangulatos, értelmes, vicces film, és a vége… na az i-re a pont. Nagyon háhá vagy nane, de nem a rossz értelemben… 8/10. Ajánlom. Itt egy kritika.

There will be blood VS No Country for Oldmen

Agyon lettek dicsérve, mindkettő Oscar várományosként indult. Mindkettőt a nagy hype miatt néztem meg, amúgy lehet sose hallok róluk. Ezekért is elkerülhetetlen egy minimális összehasonlítás és elvárások. Sok közöm nincs a vallásokhoz, nem hiszek, nem is kellett sosem, szóval ez is adhat, illetve elvehet a film értékeléséből, bár nem feltétlen ez lényegük, de felbukkannak… Egy csomó helyen kritizálták őket, nem linkelgetnék.

TWBB elég jó film. Van egy színész, akit először láttam talán játszani, ez a főszereplő. Nagyon jól játszik. Minden hihetően van előadva, néha (tényleg csak ritkán) kicsit steril a háttér, de ez csak utólag visszagondolva. Minden tekintetben rendben találtam a filmet, nekem tetszett. Egy kis sajátos humora is van a filmnek, a lényeg hogy nem úgy kell nézni, hogy hű, hanem hogy na. Ja meg mondanivaló, meg üzenet is van, ami egyébként annyira nem izgat, de az is rendben van nagyjából. Fényképezés, zene ott van, tökéletes. 10/10. Ajánlom.

NCFO egy jó film. Végig lekötött, szóval az biztos hogy rá voltam hangolva mert amúgy lassú film. Van eleje, van vége szerintem és még pár jó poén is van benne. Szép ez a Texas. Jó a fényképezés, érdekes történet. De semmi több. Ja, persze lehet rajta gondolkodni, meg minden, de ahhoz szerintem túl felszínes.  Ez nem egy realista film, de ez csak azért mondom, mert én azt hittem, hogy az lesz. Tévedtem. Jó véres meg minden, de nem túl hihető meg vannak gyenge pontok még. A lényeg hogy annyira nem volt jó, mint mondják, az biztos. A vége, a mögöttes tartalma, érdekes, valamennyire igaz is, de ehhez a film kevéske volt, egyáltalán nem ütött. Talán a könyv ütne? Túlértékelt alkotás, de 7/10 mert szép, lekötött és érdekes volt. Sokan túldicsérik, néhányan nem. Valahol a kettő között van az igazság. De azért ajánlom egynek, döntse el mindenki maga.

A brazíliai fiúk

Időtálló nácis, nyomozós thriller az egyik kedvenc filmem rendezőjétől (Majmok bolygója). Akkoriban sci-fi volt, ma már viszont nem is olyan lehetetlen… ajánlott darab, bár mára már kicsit elkoptatott sablonok fellelhetők, de nem rontanak rajta, mert időtálló mondom, na... hát még a maga idejében! Remek színészek, izgalmas történet, különleges háttér. (Aszinkron szintén remek, pl. Mengele hangja Sinkovits). 8/10, ajánlom hát.

A fogoly (Lockdown)

Korrekt kis börtönös akció film, propaganda ízzel. Ez amolyan feketéktől (főleg) feketéknek, a maga amerikai módján belecsempészett üzenettel. Teljesen rendben van megvalósításban, csak azok irdatlan sablonok, nem túl eredeti… De aki szereti a börtönös filmeket annak mindenképp ajánlott. 5/10

Füst

Emberek beszélgetnek, történik ez-az. Csendes, nyugis film de azért van benne izgalom, meg minden, de nem ez a lényeg. Hangulatos, szinte nyugtató hatása van. 7/10

Gone baby gone

Első filmnek nem rossz, az már biztos, sőt. A főszereplő kicsit irritáló nekem, részben a hangja miatt. Modern film noir, becsapós fordulatokkal. Vége van, de aztán mégse. Kicsit vontatott ugyan. Itt is van eleje meg vége, de szerintem a vége annyira nem is a vége, szóval "mégse". Vicces lett volna ha még rápakolnak egyet, de igazából nem volt rá szükség. Szóval a lezárás nagyszerű. SPOILER ON Azért érezni lehetett hogy egy kis fehér kislány ezerszer fontosabb, mint egy latino kölyök, SPOILER OFF de ezt lehet csak én reagálom túl… 7/10. Itt egy kritika.

Jumper

Ööö… Egynek elmegy, persze nem moziban és nem az a kötelező látnivaló. Elmegy, ez a legjobb szó rá. 4/10

A szerelem nem szégyen

Régi magyar film (1940), naiv vígjáték enyhe, elfogadható cukormázzal. Szórakoztató, még rejtői jelleg is van és a romantika is kellemesen van csomagolva, nem nyálas. Szórakoztató. A kor magyar „sztárjaival”. A maga korában baromi jó lehetett, most se rossz, nem is azt mondom. 7/10

Evil Dead

Oda veri mai horrorok többségét. Kreatív rendezés, fényképezés és eltalált hangulat.
A stop motion persze kicsit kirángat, de ahogy egy horrort élvezni lehet élveztem. Nem röhögtem ugyan, mert elvileg paródia is. De szerintem nem viccesen, hanem úgy hogy kisujjból kirázza a zsánerelemeket baromi jól. Aláz. Ajánlom. 8/10.

Ennyi volna mára...

1 komment

Címkék: vélemény ajánló film mustra

A bejegyzés trackback címe:

https://groundwalker.blog.hu/api/trackback/id/tr74395838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.03.25. 13:11:24

Szép felsorolás.
Az Evil Deadet mindenki élteti nekem egyáltalán nem jött be, a Jumper pedig rossz lett, úgy ahogy van.

A Vérző olaj ezerszer jobb, mint a No Country...
süti beállítások módosítása